Masz pytania? Zadzwoń +48 22 314 14 30
konferencja

Handel w sieci – prawo i praktyka

2013.11.07-08 | Knowledge Village | Warszawa
handel-kw

Rynek sprzedaży w kanale online jest najszybciej rozwijającym się obszarem w Polsce. Rośnie liczba   sklepów oraz klientów korzystających z tej formy zakupu. Konsekwencją tej sytuacji jest również   postępujący   proces regulowania kwestii prawnych i podatkowych.

Dodatkowo w tym zakresie zmieni się dyrektywa, która ujednolici europejski e-handel od 2014 r. Przepisy sprecyzują  m.in. terminy reklamacji, terminy dostaw, opłaty dodatkowe, ryzyko związane z transportem, wiązanie sprzedaży oraz prawo odstąpienia od umowy.

 

TRANSMISJA ONLINE:
Istnieje możliwość udziału w warsztatach na odległość, dzięki bezpośredniej i interaktywnej transmisji online. Decydując się na taką formę udziału, otrzymujecie Państwo komplet prezentacji wszystkich Prelegentów, bezpośrednią transmisję wszystkich wykładów i ćwiczeń, a także możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym – poprzez forum obsługiwane przez moderatora.
Transmisja online to możliwość udziału w warsztatach bez konieczność podróżowania – szczególnie polecamy takie rozwiązanie dla osób pracujących w dużej odległości od Warszawy.

Dlaczego warto?

Warto wziąć udział w warsztatach, aby dowiedzieć się:

  • jak dyrektywa konsumencka ujednolici europejski e-handel
  • jakzgodnie z przepisami sformułować regulaminy sklepu skierowane do konsumentów
  • co e-sklepy wpisują w regulamin, a czego nie powinny
  • jak się przed nieuczciwą konkurencją w internecie bronić i jak dochodzić swoich roszczeń
  • czy każda informacja przedsiębiorcy jest reklamą
  • jak chronić dane osobowe oraz przesyłać informację handlową

 

Dla kogo?

Warsztaty kierujemy do wszystkich osób odpowiedzialnych za handel w kanale internetowym, w szczególności do:

  • Przedstawicieli Działów Prawnych
  • Dyrektorów, Managerów E-commerce, E-biznesu,  E-handlu, E-usług
  • Dyrektorów, Managerów Sprzedaży Internetowej
  • Dyrektorów, Managerów i Specjalistów ds. Marketingu Online
  • Managerów i Specjalistów ds. Wsparcia Sprzedaży
  • Project i Brand Managerów
  • Przedstawicieli agencji zajmujących się e-marketingiem
  • Przedstawicieli firm dostarczających rozwiązania dla  sektora e-commerce
Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Niedozwolone praktyki dyskryminowania e-przedsiębiorców

    Katarzyna Karasiewicz, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak (SK&S)
    Katarzyna Karasiewicz
    Katarzyna Karasiewicz

    • Analiza wytycznych Komisji Europejskiej w sprawie ograniczeń wertykalnych pod kątem zakazu dyskryminacji e-przedsiębiorców
    • Omówienie przykładowych decyzji wydanych przez europejskie organy ochrony konkurencji dotyczących dyskryminacji e-przedsiębiorców
    • Przypadki dyskryminacji e-przedsiębiorców najczęściej występujące w praktyce rynkowej
    • Analiza praktyki UOKiK w zakresie zwalczania dyskryminacji e-przedsiębiorców

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Naruszenia praw własności intelektualnej w Internecie

    Marcin Fijałkowski, Baker & McKenzie Gruszczyński i Wspólnicy Kancelaria Prawna Spółka Komandytowa
    Marcin Fijałkowski
    Marcin Fijałkowski

    • Dochodzenie roszczeń z tytułu czynów nieuczciwej konkurencji i naruszenia znaków towarowych popełnionych w Internecie
    • Korzystanie z cudzych znaków towarowych w Internecie, w tym w AdWords
    • Spory dotyczące nazw domen internetowych

  • -

    Lunch

  • -

    Ochrona danych osobowych oraz przesyłanie informacji handlowej w związku ze sprzedażą internetową

    Magdalena Kogut - Czarkowska , Baker & McKenzie Gruszczyński i Wspólnicy Kancelaria Prawna Spółka Komandytowa
    Magdalena Kogut
    Magdalena Kogut - Czarkowska

    • Jakie informacje powinien otrzymać klient i na co wymagana jest jego zgoda
    • Obowiązki sprzedawców dotyczące zabezpieczenia danych (ustawa o ochronie danych osobowych)
    • Wymogi związane z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    • Niedozwolone działania marketingowe (SPAM)

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Postępowanie sądowe w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone

    Anna Gulińska, Kancelaria Dentons
    Anna Gulinska
    Anna Gulińska

    • Kto może wystąpić z powództwem o uznanie postanowienia wzorca umowy za niedozwolone?
    • Podstawowe kwestie proceduralne związane z kontrolą abstrakcyjną
    • Jakie konsekwencje dla przedsiębiorcy rodzi prawomocny wyrok?
    • Praktyczne kwestie związane z obecnym kształtem postępowania i postulaty zmian

  • -

    Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Dyrektywa konsumencka – jak zunifikuje europejski e-handel?

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Joanna Affre
    Joanna Affre

    • Założenia i stosowanie dyrektywy konsumenckiej
    • Dodatkowe obowiązki informacyjne – jakie obowiązki nakłada na e-przedsiębiorców
    • Jakie przepisy zmienią się począwszy od 2014 r. (terminy reklamacji, terminy dostaw, opłaty dodatkowe, ryzyko związane z transportem, wiązanie sprzedaży, prawo odstąpienia od umowy)
    • Konsekwencje dla przedsiębiorców

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Klauzule abuzywne w handlu elektronicznym

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Joanna Affre
    Joanna Affre

    • Polityka prezesa UOKIK w zakresie klauzul abuzywnych– statystyki z ostatnich lat
    • Przepisy, których musi przestrzegać przedsiębiorca prowadzący sprzedaż przez Internet
    • Co e-sklepy wpisują w regulamin, a czego nie powinny
    • Jak zgodnie z przepisami sformułować regulaminy sklepu skierowane do konsumentów
    • Najczęstsze naruszenia – przykłady z orzecznictwa

  • -

    Lunch

  • -

    Nieuczciwa konkurencja w Internecie

    Marta Miszczuk, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Marta Miszczuk
    Marta Miszczuk

    • Najczęstsze czyny nieuczciwej konkurencji w handlu elektronicznym (metatagi, cybersquatting, typesquatting, wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, keyword advertising)
    • Orzecznictwo z zakresu nieuczciwej konkurencji w Internecie
    • Skutki naruszeń, jak się przed nimi bronić i jak dochodzić swoich roszczeń

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Reklama w Internecie

    Marta Miszczuk, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Marta Miszczuk
    Marta Miszczuk

    • Czy każda informacja przedsiębiorcy jest reklamą?
    • Dozwolona i zakazana reklama w Internecie, z uwzględnieniem kodeksów dobrych praktyk
    • Nieuczciwa reklama, reklama uciążliwa, kryptoreklama oraz reklama porównawcza – przykłady z orzecznictwa Prezesa UOKiK, Sądu Najwyższego i Rady Etyki Reklamy

  • -

    Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

Pobierz program:
W celu pobrania pliku pdf prosimy o pozostawienie danych kontaktowych.
*
*
*
*
*
Miejsce
Warszawa | Knowledge Village
ul. Wiertnicza 141
Kontakt bezpośredni