Masz pytania? Zadzwoń +48 22 314 14 30
konferencja

Odpowiedzialność z tytułu czynów nieuczciwej konkurencji – konsekwencje dla przedsiębiorców

2014.05.12-13 | Digital Knowledge Village | Warszawa
Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Ochrona przedsiębiorcy przed nieuczciwą konkurencją

    Marta Miszczuk, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Katarzyna Górna, Accreo Legal J. Affre R. Czarnecki Sp. k.
    Marta Miszczuk
    Marta Miszczuk
    Katarzyna Górna
    Katarzyna Górna

    • Zwalczanie nieuczciwej konkurencji – podstawowe pojęcia
    • Tajemnica przedsiębiorstwa – definicja i zakres ochrony
    • Zabezpieczenie tajemnicy przedsiębiorstwa w relacji z pracownikami oraz osobami trzecimi
    • Czyny nieuczciwej konkurencji– przykłady z orzecznictwa: rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, wprowadzające w błąd oznaczenie produktów
    • Odpowiedzialność z tytułu nieuczciwej konkurencji – podstawy i sposób dochodzenia roszczeń

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Naruszenia praw własności intelektualnej w internecie

    Marta Miszczuk, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Marta Miszczuk
    Marta Miszczuk

    • Zakres ochrony znaków towarowych w sieci
    • Z licencją czy bez, czyli o legalnym prezentowaniu produktów w e-sklepie (wyczerpanie ochrony logo, zdjęcia jako przedmiot praw autorskich)
    • Rejestracja domen internetowych zawierających znaki towarowe
    • Metatagi i słowa kluczowe w wyszukiwarkach
    • Sankcje i możliwość dochodzenia roszczeń

  • -

    Lunch

  • -

    Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji

    Marta Miszczuk, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Marta Miszczuk
    Marta Miszczuk

    • Czy każda informacja przedsiębiorcy jest reklamą?
    • Dozwolona i zakazana reklama, z uwzględnieniem kodeksów dobrych praktyk
    • Nieuczciwa reklama, kryptoreklama oraz reklama porównawcza – przykłady z orzecznictwa Prezesa UOKiK, Sądu Najwyższego i Rady Etyki Reklamy

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Nieuczciwe praktyki rynkowe w relacjach z konsumentami

    Konrad Raszkiewicz, Accreo Legal J. Affre R. Czarnecki Sp. k.
    Konrad Raszkiewicz
    Konrad Raszkiewicz

    • Czym jest „nieuczciwa praktyka rynkowa” przedsiębiorcy: nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd, agresywne praktyki rynkowe, stosowanie niedozwolonych form nacisku na konsumenta • Czarne listy nieuczciwych praktyk rynkowych • Obowiązki informacyjne w relacjach z konsumentem • Sankcje grożące przedsiębiorcy

  • -

    Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów – jak bronić się przed zarzutami Prezesa UOKiK

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Katarzyna Górna, Accreo Legal J. Affre R. Czarnecki Sp. k.
    Joanna Affre
    Joanna Affre
    Katarzyna Górna
    Katarzyna Górna

    • Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów – uwagi ogólne
    • Model postępowania przed Prezesem UOKiK – poszczególne etapy postępowania
    • Postępowanie odwoławcze od decyzji Prezesa UOKiK
    • Możliwe rozstrzygnięcia Prezesa UOKiK z uwzględnieniem decyzji zobowiązujących

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Pobieranie tzw. opłat półkowych jako czyn nieuczciwej konkurencji

    Jarosław Sroczyński, Markiewicz & Sroczyński Kancelaria Radców Prawnych
    Jarosław  Sroczyński
    Jarosław Sroczyński

    • Art. 15 ust.1 pkt 4 uznk: geneza, konstrukcja, rozwój orzecznictwa
    • Pojęcie opłaty „innej niż marża handlowa”
    • Kontrowersyjne przesłanki: utrudniania dostępu do rynku, ekwiwalentności, narzucania opłaty
    • „Opłaty półkowe” a rabaty retroaktywne: ingerencja w cenę produktu?
    • Potrzeba zmian? jakich? w czyim interesie?

  • -

    Lunch

  • -

    Rozpowszechnienie nieprawdziwych informacji

    Ewa Bereszko, BWW Law&Tax Firm
    bereszko
    Ewa Bereszko

    • Uwagi ogóle. Zakres ochrony
    • Rozpowszechnianie wiadomości. Przesłanka nieprawdziwości i wprowadzania w błąd
    • Przypadki szczególne:
    1. Rozpowszechnianie informacji o osobach kierujących przedsiębiorstwem
    2. Rozpowszechnianie informacji o wytwarzanych towarach i świadczonych usługach
    3. Rozpowszechnianie informacji o sytuacji gospodarczej przedsiębiorcy
    • Orzecznictwo krajowe i zagraniczne

  • -

    Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

Pobierz program:
W celu pobrania pliku pdf prosimy o pozostawienie danych kontaktowych.
*
*
*
*
*
Miejsce
Warszawa | Digital Knowledge Village
ul. Puławska 465, Warszawa
Kontakt bezpośredni