Masz pytania? Zadzwoń +48 22 314 14 30
konferencja

Ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych - III edycja

III edycja warsztatów

2013.11.25-26 | Knowledge Village | Warszawa
ikonka - konkursy II kw

Urządzanie konkursów i loterii jest wśród przedsiębiorców bardzo popularnym sposobem na reklamę swoich produktów i usług, a przede wszystkim wsparciem  działań sprzedażowych, zdobyciem klientów oraz promocją dla firmy.
Aby odnieść sukces marketingowy  i sprzedażowy akcje powinny być bardzo dobrze przygotowane zarówno pod względem organizacyjnym jak i prawnym.  Jak się jednak okazuje, sporządzenie poprawnego regulaminu nie jest rzeczą prostą.

Za niedozwolone zapisy w regulaminach UOKiK  regularnie nakłada kary pieniężne na przedsiębiorców, dlatego też  przed stworzeniem regulaminu, warto najpierw sprawdzić w rejestrze czy zaplanowane postanowienia nie figurują czasem w rejestrze klauzul niedozwolonych, aby nie narazić firmy, na wysokie kary pieniężne i kłopoty związane z nadszarpnięciem reputacji.

Udział w warsztatach to   gwarancja   zdobycia   niezbędnej   wiedzy   gotowej   do  wykorzystania w praktyce codziennej pracy.

 

TRANSMISJA ONLINE:
Istnieje możliwość udziału w warsztatach na odległość, dzięki bezpośredniej i interaktywnej transmisji online. Decydując się na taką formę udziału, otrzymujecie Państwo komplet prezentacji wszystkich Prelegentów, bezpośrednią transmisję wszystkich wykładów i ćwiczeń, a także możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym – poprzez forum obsługiwane przez moderatora.
Transmisja online to możliwość udziału w warsztatach bez konieczność podróżowania – szczególnie polecamy takie rozwiązanie dla osób pracujących w dużej odległości od Warszawy.

Dlaczego warto?

Warto wziąć udział w Warsztatach, aby:

  • zapoznać się z obowiązkami podatkowymi organizatora
  • dowiedzieć się, jakie są zasady wykorzystywania SMS-ów w działaniach marketingowych
  • uniknąć błędów przy organizacji loterii promocyjnej
  • zaznajomić się z konsekwencjami nieuczciwych zapisów w regulaminach
  • uaktualnić wiedzę w zakresie działań podejmowanych przez UOKiK wobec organizatorów akcji SMS
Dla kogo?

Przedstawicieli branży: FMCG/Retail (także sieci handlowe), telekomunikacyjnej, finansowej (banki i ubezpieczenia), turystycznej, wydawniczej oraz kancelarie prawne
na stanowiskach: Dyrektor Marketingu, Prawnik, Brand Manager , Dyrektor ds. Trade Marketingu , Specjalista ds. Marketingu i  e-marketingu.

Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • ASPEKTY PODATKOWE

  • -

    Obowiązki podatkowe organizatora loterii/konkursu/ promocji w zakresie VAT

    Aleksandra Plichta, Accreo Sp. z o.o.
    Aleksandra Plichta
    Aleksandra Plichta

    • Prawo do odliczenia VAT przy zakupie gdy towar ma być ‘nieodpłatnie’ przekazany
    • Konieczność/ jej brak naliczania VAT przy wydaniu
    • Schemat: spółka organizuje loterię i wynajmuje agencję marketingową, która wydaje nagrody laureatom lub agencja zleca również organizację konkursu – kontrowersje przy inpucie i przy outpucie w zw. z TS UE

  • -

    Obowiązki podatkowe organizatora loterii/konkursu/ promocji w zakresie podatku dochodowego

    Monika Ławnicka, Accreo Sp. z o.o.
    Monika Ławnicka
    Monika Ławnicka

    • Warunki zwolnienia z opodatkowania nagrody z tytułu wygranej w konkursie
    • Zasady opodatkowania nagród wygranych w konkursie
    • Obowiązek odprowadzenia PIT z tytułu przekazania nagrody w konkursie
    • Odpowiedzialność za odprowadzenie PIT z tytułu przekazania nagrody w konkursie
    • Obowiązek przekazania przez płatnika informacji o wypłaconych przychodach
    • Cash-back – a obowiązek zapłaty PIT

  • -

    Przerwa na kawę

  • ASPEKTY PRAWNE

  • -

    Loterie i konkursy SMS a prawa konsumentów - zagrożenia prawne

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Konrad Raszkiewicz, Accreo Legal J. Affre R. Czarnecki Sp. k.
    Joanna Affre
    Joanna Affre
    Konrad Raszkiewicz
    Konrad Raszkiewicz

    • Źródła praw konsumentów – czyli jakie przepisy mogą zostać naruszone przez organizatorów?
    • Kiedy loterie i konkursy SMS mogą naruszać prawo?
    • Zbiorowe Interesy Konsumentów – uniwersalna „broń” szerokiego rażenia?
    • Treść komunikatów sms a wprowadzenie w błąd
    • Wywoływanie wrażenia wygranej i nakłanianie konsumentów do wysyłania pustych sms-ów a agresywna praktyka rynkowa
    • Komunikat o loterii/konkursie – czy to SPAM?

  • -

    Loterie i konkursy SMS - skutki i sankcje wynikające z naruszenia praw konsumentów

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Konrad Raszkiewicz, Accreo Legal J. Affre R. Czarnecki Sp. k.
    Joanna Affre
    Joanna Affre
    Konrad Raszkiewicz
    Konrad Raszkiewicz

    • Odpowiedzialność administracyjna - uprawnienia Prezesa UOKiK
    1. kary pieniężne,
    2. konieczność zapłaty kwoty pieniężnej na cel społeczny,
    3. rekompensaty i zadośćuczynienia dla konsumentów,
    4. publikacje decyzji i innych dokumentów oraz informacji w prasie lub na stronach internetowych,
    5. obowiązek zaniechania określonych praktyk
    • Odpowiedzialność cywilna – czyli organizator przed sądem cywilnym
    • Odpowiedzialność karna – agresywne praktyki rynkowe i rozsyłanie SPAM

  • -

    Lunch

  • -

    Konkurs, loteria czy programy lojalnościowe? - zasady przygotowania loterii promocyjnych, konkursów i programów lojalnościowych w świetle obowiązujących przepisów

    Beata Wentura - Dudek, GAMA Marketing Group
    Beata Wentura - Dudek
    Beata Wentura - Dudek

    • Różnice między konkursem, loterią a programami lojalnościowymi
    • Zasady przygotowania i wdrożenia loterii promocyjnych

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Konkurs, loteria czy programy lojalnościowe? - zasady przygotowania loterii promocyjnych, konkursów i programów lojalnościowych w świetle obowiązujących przepisów (c.d.)

    Beata Wentura - Dudek, GAMA Marketing Group
    Beata Wentura - Dudek
    Beata Wentura - Dudek

    • Zasady przygotowania i wdrożenia konkursów
    • Zasady przygotowania i wdrożenia programów lojalnościowych
    • Konkurs, loteria czy programy lojalnościowe?
    • Porównanie narzędzi marketingowych ze względu na obowiązki i zaangażowanie organizatora oraz porównanie kosztów organizacji akcji

  • -

    Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Loteria promocyjna, loteria audioteksowa, konkurs

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Co decyduje o uznaniu promocji za grę hazardową – orzecznictwo sądów i praktyka Ministra Finansów
    • Obowiązki organizatora gry hazardowej
    • Czym różni się loteria promocyjna od audioteksowej – praktyczne różnice i podejście Izb Celnych
    • Praktyka Izb Celnych w postępowaniach o udzielenie zezwolenia na organizację gry losowej
    • Kontrole akcji promocyjnych prowadzone przez Urzędy Celne – przebieg i ryzyka prawne
    • „Loterie wizytówkowe” – czy naprawdę można organizować je bez zezwolenia?

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Organizacja akcji promocyjnych a ochrona konsumenta

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Regulamin akcji promocyjnej jako wzorzec umowny
    • Klauzule niedozwolone (abuzywne) w regulaminach promocji
    • Najczęściej kwestionowane klauzule regulaminów akcji promocyjnych – przegląd orzecznictwa SOKiK
    • Stosowanie klauzul niedozwolonych jako praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów – przegląd decyzji UOKiK

  • -

    Lunch

  • -

    Marketing a własność intelektualna

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Cudzy produkt jako nagroda w promocji – jak pokazać go zgodnie z prawem
    • Reklama porównawcza – kiedy można użyć znaku towarowego konkurenta
    • Celebryci w reklamie – czy i jak można wykorzystać wizerunek osób publicznych, umowy o korzystanie z wizerunku
    • Czy prawo chroni regulamin i mechanikę akcji promocyjnej

  • -

    Przerwa kawowa

  • -

    Dane osobowe w marketingu

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Obowiązki organizatora akcji promocyjnej – podstawa prawna przetwarzania, obowiązki informacyjne, rejestracja zbioru, zabezpieczenia danych
    • Kiedy trzeba dysponować zgodą podmiotu danych osobowych
    • Kto jest administratorem danych – relacje pomiędzy agencją reklamową a klientem
    • Czy dane przedsiębiorców są danymi osobowymi?
    • Zakaz przesyłania niezamówionej informacji handlowej (spammingu)

  • -

    Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

Pobierz program:
W celu pobrania pliku pdf prosimy o pozostawienie danych kontaktowych.
*
*
*
*
*
Miejsce
Warszawa | Knowledge Village
ul. Wiertnicza 141
Kontakt bezpośredni