Masz pytania? Zadzwoń +48 22 314 14 30
konferencja

Ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych – KONKURSY, LOTERIE

IV EDYCJA

2014.06.05-06 | Digital Knowledge Village | Warszawa
konkursy-kw

Urządzanie konkursów i loterii jest wśród przedsiębiorców bardzo popularnym sposobem na reklamę
swoich produktów i usług, a przede wszystkim wsparciem działań sprzedażowych, zdobyciem klientów
oraz promocją dla firmy.
Aby odnieść sukces marketingowy i sprzedażowy akcje powinny być bardzo dobrze przygotowane za-
równo pod względem organizacyjnym jak i prawnym. Jak się jednak okazuje, sporządzenie poprawnego
regulaminu, nie jest rzeczą prostą.

Dlaczego warto?

Za niedozwolone zapisy w regulaminach UOKiK regularnie nakłada kary pieniężne na przedsiębiorców,
dlatego też przed stworzeniem regulaminu, warto najpierw sprawdzić w rejestrze czy zaplanowane posta-
nowienia nie fi gurują czasem w rejestrze klauzul niedozwolonych, aby nie narazić fi rmy, na wysokie kary
pieniężne i kłopoty związane z nadszarpnięciem reputacji.
Udział w warsztatach to gwarancja zdobycia niezbędnej wiedzy gotowej do wykorzystania w praktyce
codziennej pracy.

WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W WARSZTATACH, ABY:

  • zapoznać się z obowiązkami podatkowymi organizatora
  • dowiedzieć się, jakie są zasady wykorzystywania SMS–ów w działaniach marketingowych
  • uniknąć błędów przy organizacji loterii promocyjnej
  • zaznajomić się z konsekwencjami nieuczciwych zapisów w regulaminach

TRANSMISJA ONLINE

Istnieje możliwość udziału w warsztatach na odległość, dzięki bezpośredniej i interaktywnej transmisji online. Decydując się na taką formę udziału, otrzymujecie Państwo komplet prezentacji wszystkich Prelegentów, bezpośrednią transmisję wszystkich wykładów i ćwiczeń, a także możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym – poprzez forum obsługiwane przez moderatora. Transmisja online to możliwość udziału w warsztatach bez konieczność  podróżowania  –  szczególnie  polecamy  takie rozwiązanie  dla  osób  pracujących  w  dużej  odległości
od Warszawy.

Biorąc udział w warsztatach otrzymują Państwo zaświadczenie o punktach szkoleniowych do przedstawienia w Krajowej Radzie Radców Prawnych.

Dla kogo?

Przedstawicieli branży: FMCG/Retail (także sieci handlowe), telekomunikacyjnej, finansowej (banki i ubezpieczenia), turystycznej, wydawniczej oraz kancelarie prawne, na stanowiskach: Dyrektor Marketingu, Prawnik, Brand Manager, Dyrektor ds. Trade Marketingu, Specjalista ds. Marketingu i e–marketingu.

Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    OBOWIĄZKI PODATKOWE ORGANIZATORA LOTERII/KONKURSU/PROMOCJI W ZAKRESIE VAT I W ZAKRESIE PODATKU DOCHODOWEGO

    Michał Zdyb, Doradca Podatkowy
    Zdyb Michał
    Michał Zdyb

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    LOTERIE I KONKURSY SMS A PRAWA KONSUMENTÓW – ZAGROŻENIA PRAWNE

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Joanna Affre
    Joanna Affre

    • Źródła praw konsumentów – czyli jakie przepisy mogą zostać naruszone przez organizatorów?
    • Kiedy loterie i konkursy SMS mogą naruszać prawo?
    • Zbiorowe Interesy Konsumentów – uniwersalna „broń” szerokiego rażenia?
    • Treść komunikatów sms a wprowadzenie w błąd
    • Wywoływanie wrażenia wygranej i nakłanianie konsumentów do wysyłania pustych sms–ów a agresywna praktyka rynkowa
    • Komunikat o loterii/konkursie – czy to SPAM?

  • -

    Lunch

  • -

    LOTERIE I KONKURSY SMS – SKUTKI I SANKCJE WYNIKAJĄCE Z NARUSZENIA PRAW KONSUMENTÓW

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Joanna Affre
    Joanna Affre

    • Odpowiedzialność administracyjna – uprawnienia Prezesa UOKiK
      - kary pieniężne,
      - konieczność zapłaty kwoty pieniężnej na cel społeczny,
      - rekompensaty i zadośćuczynienia dla konsumentów,
      - publikacje decyzji i innych dokumentów oraz informacji w prasie lub na stronach internetowych,
      - obowiązek zaniechania określonych praktyk
    • Odpowiedzialność cywilna – czyli organizator przed sądem cywilnym
    • Odpowiedzialność karna – agresywne praktyki rynkowe i rozsyłanie SPAM

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    AKTUALNE DZIAŁANIA PODEJMOWANE PRZEZ UOKIK WOBEC ORGANIZATORÓW AKCJI SMS – PRZEGLĄD DECYZJI

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Joanna Affre
    Joanna Affre

    • Omówienie decyzji UOKiK
    • Statystyki na podstawie raportów
    • Tendencje i prognozy

  • -

    Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Loteria promocyjna, loteria audioteksowa, konkurs

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Co decyduje o uznaniu promocji za grę hazardową – orzecznictwo sądów i praktyka Ministra Finansów
    • Obowiązki organizatora gry hazardowej
    • Czym różni się loteria promocyjna od audioteksowej – praktyczne różnice i podejście Izb Celnych
    • Praktyka Izb Celnych w postępowaniach o udzielenie zezwolenia na organizację gry losowej
    • Kontrole akcji promocyjnych prowadzone przez Urzędy Celne – przebieg i ryzyka prawne
    • „Loterie wizytówkowe” – czy naprawdę można organizować je bez zezwolenia?

  • -

    Przerwa na kawę

  • -

    Organizacja akcji promocyjnych a ochrona konsumenta

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Regulamin akcji promocyjnej jako wzorzec umowny
    • Klauzule niedozwolone (abuzywne) w regulaminach promocji
    • Najczęściej kwestionowane klauzule regulaminów akcji promocyjnych – przegląd orzecznictwa SOKiK
    • Stosowanie klauzul niedozwolonych jako praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów – przegląd decyzji UOKiK

  • -

    Lunch

  • -

    Marketing a własność intelektualna

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Cudzy produkt jako nagroda w promocji – jak pokazać go zgodnie z prawem
    • Reklama porównawcza – kiedy można użyć znaku towarowego konkurenta
    • Celebryci w reklamie – czy i jak można wykorzystać wizerunek osób publicznych, umowy o korzystanie z wizerunku
    • Czy prawo chroni regulamin i mechanikę akcji promocyjnej

  • -

    Przerwa kawowa

  • -

    Dane osobowe w marketingu

    dr Zbigniew Okoń, Maruta Wachta sp.j.
    Zbigniew Okoń - nowe
    dr Zbigniew Okoń

    • Obowiązki organizatora akcji promocyjnej – podstawa prawna przetwarzania, obowiązki informacyjne, rejestracja zbioru, zabezpieczenia danych
    • Kiedy trzeba dysponować zgodą podmiotu danych osobowych
    • Kto jest administratorem danych – relacje pomiędzy agencją reklamową a klientem
    • Czy dane przedsiębiorców są danymi osobowymi?
    • Zakaz przesyłania niezamówionej informacji handlowej (spammingu)

  • -

    Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

Pobierz program:
W celu pobrania pliku pdf prosimy o pozostawienie danych kontaktowych.
*
*
*
*
*
Miejsce
Warszawa | Digital Knowledge Village
ul. Puławska 465, Warszawa
Kontakt bezpośredni