Masz pytania? Zadzwoń +48 22 314 14 30
konferencja

Umowy dystrybucyjne - praktyka krajowa i międzynarodowa

2012.09.24-25 | Hotel Mercure GRAND | Warszawa
ikonka - umowy dystrybucyjne

Wybór optymalnej formy dystrybucji przekłada się na większą sprzedaż produktów w przedsiębiorstwie, jednakże największe problemy stwarza napisanie skutecznej umowy handlowej, zabezpieczającej interesy firmy. Konstruowanie dobrych umów powinno wiązać się z zachowaniem równowagi między prawami i obowiązkami obydwu stron.

Dlaczego warto?

Jak ustrzec się ryzyka, błędów oraz negatywnych konsekwencji związanych z zawarciem umowy powiedzą Eksperci z: SSW Spaczyński, Szczepaniak i Wspólnicy, Accreo Legal J. Affre R. Czarnecki, Markiewicz & Sroczyński, Yingke Varnai BWHS Law Firm, Wierzbicki Adwokaci i Radcowie Prawni, Gide Loyrette Nouel, Wierzbowski Eversheds, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak (SK&S), Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy oraz Linklaters.


Przyjdź i dowiedz się:

  • Jak dokonać wyboru właściwego systemu dystrybucji
  • Jakie są nowe możliwości i ograniczenia prawne w dystrybucji internetowej
  • Jakimi zasadami kieruje się UOKiK przy nakładaniu kar na przedsiębiorców
  • Kiedy działania promocyjne stają się praktyką ograniczającą konkurencję w dystrybucji
  • Czy podział rynku jest dozwolony w umowach dystrybucyjnych
Dla kogo?

Warsztaty dedykujemy przedstawicielom departamentu prawnego oraz działom handlowym,  producentom i dystrybutorom (sieci) branży:

  • FMCG
  • Retail
  • Farmaceutycznej
  • Chemicznej
  • Budowlanej
  • Telekomunikacyjnej
  • Energetycznej
  • Finansowej
  • i innych
Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Najnowsze orzecznictwo UOKiK w sprawach umów dystrybucyjnych

    Jakub Jędrzejewski, Spaczyński, Szczepaniak i Wspólnicy
    Jakub Jędrzejewski
    Jakub Jędrzejewski

    • Obszary szczególnego zainteresowania Prezesa UOKiK-branże, tendencje, liczby
    • Przedmiot „troski”-praktyki ograniczające konkurencję w relacjach dystrybucyjnych
    • Omówienie wybranych przykładów orzeczeń

  • -

    Przerwa kawowa

  • -

    Jak konstruować umowę dystrybucyjną

    Joanna Affre, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Joanna Affre
    Joanna Affre

    • Najważniejsze definicje: porozumienia wertykalne, rynek właściwy, antykonkurencyjny cel lub skutek
    • Jak dokonać wyboru właściwego systemu dystrybucji
    • Poszczególne klauzule ograniczające konkurencję w umowie: wyłączność dostaw, zakaz konkurowania
    • Klauzule bezwzględnie zakazane

  • -

    Polityka dystrybucyjna dominantów

    Marta Miszczuk, Affre i Wspólnicy Sp. K.
    Marta Miszczuk
    Marta Miszczuk

    • Posiadanie pozycji dominującej a jej nadużywanie
    • Dopuszczalne i zakazane działania dominantów: polityka cenowa i rabatowa, dyskryminacja cenowa, wiązanie produktów, odmowa dostaw
    • Orzecznictwo ws. nadużywania pozycji dominującej

  • -

    Lunch

  • -

    Dystrybucja internetowa - nowe możliwości i ograniczenia prawne

    Jarosław Sroczyński, Markiewicz & Sroczyński Kancelaria Radców Prawnych
    Jarosław  Sroczyński
    Jarosław Sroczyński

    • Porównanie dystrybucji tradycyjnej (brick and mortar) z internetową
    • Ograniczenia wynikające z prawa konkurencji (Rozporządzenie Komisji Nr 330/2010 i Wytyczne Komisji)
    • Orzecznictwo unijne (Pierre Fabre) i polskie (Roland)

  • -

    Przerwa kawowa

  • -

    Wybrane aspekty założeń nowelizacji prawa konkurencji w Polsce a ich wpływ na umowy dystrybucyjne

    Szymon Syp, Niezależny Ekspert
    Szymon Syp
    Szymon Syp

    • Potrzeba i cel nowelizacji przepisów prawa konkurencji Wprowadzenie tzw. środków zaradczych a praktyki ograniczające konkurencję
    • Instytucja dobrowolnego poddania się karze
    • Zmiany w systemie łagodzenia kar (leniency)
    • Nakładanie kar pieniężnych na osoby fizyczne

  • -

    Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Program
  • -

    Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie warsztatów

  • -

    Kary nakładane w decyzjach UOKiK w sprawach umów dystrybucyjnych

    Przemysław Wierzbicki, Wierzbicki Adwokaci i Radcowie Prawni
    Przemysław Wierzbicki
    Przemysław Wierzbicki

    • Zasady nakładania kar przez UOKiK - wytyczne UOKiK w sprawie nakładania kar, przykłady praktyczne, znaczenie programu compliance
    • Program leniency - zasady nakładania kar na przedsiębiorców uczestniczących w programie, procedura, planowa, porównanie z regulacjami europejskimi
    • Praktyczne aspekty leniency -kiedy warto skorzystać z programu, jakie elementy są kluczowe
    • Postępowanie przed UOKiK związane z nałożeniem kary pieniężnej – praktyczne aspekty postępowania, możliwe warianty zakończenia postępowania, przykłady z praktyki
    • CASE STUDY - przykładowe postępowania przed UOKiK
    • Nieważność zakazanego porozumienia i skutki finansowe (w tym roszczenia odszkodowawcze)

  • -

    Przerwa kawowa

  • -

    Porozumienia wertykalne - agencja, dystrybucja wyłączna i selektywna, franchising, sprzedaż internetowa

    Szymon Chwaliński, GLN Gide Loyrette Nouel
    Szymon Chwalński
    Szymon Chwaliński

    • Najczęściej stosowane klauzule ograniczające konkurencję
    • Korzyści i ograniczenia ze stosowania danego systemu
    • Dozwolone formy rekomendowania cen

  • -

    Cenowe praktyki ograniczające konkurencję w dystrybucji - w orzecznictwie i praktyce gospodarczej

    Małgorzata Modzelewska de Raad , Wierzbowski Eversheds S.k.
    Małgorzata Modzelewska
    Małgorzata Modzelewska de Raad

    • Praktyka typowa: ceny odsprzedaży, przykłady formuł z życia gospodarczego
    • Transparencja cenowa na różnych szczeblach obrotu: pro-czy anty -konkurencyjna
    • Różnicowanie warunków cenowych wobec kontrahentów
    • Promocje organizowane przez producenta: kiedy działania promocyjne stają się praktyką

  • -

    Lunch

  • -

    Dozwolone i niedozwolone ograniczenia terytorialne i podmiotowe w umowach dystrybucyjnych

    Jarosław Łukawski, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak (SK&S)
    Jarosław Łukawski
    Jarosław Łukawski

    • Czy podział rynku jest dozwolony w umowach dystrybucyjnych?
    • Możliwość ograniczenia aktywnej i pasywnej sprzedaży
    • Czy przyjęty model dystrybucji ma wpływ na zakres możliwych ograniczeń?
    • Ograniczenia źródeł zaopatrzenia dystrybutora

  • -

    Umowy agencyjne w orzecznictwie ETS oraz w wytycznych Komisji Europejskiej

    Edyta Niemyska, Kancelaria Prawna Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy Spółka Komandytowa
    Edyta Niemyska
    Edyta Niemyska

    • Kwalifikacja umowy jako umowy agencyjnej
    • Ograniczenia związane z umową agencyjną.
    • Kategorie ryzyka, ocena w świetle art. 101 ust. 1 TFUE
    • Wybrane przykłady z orzecznictwa ETS

  • -

    Przerwa kawowa

  • -

    Wybrane aspekty dystrybucji w ramach tzw. handlu nowoczesnego

    Piotr Skurzyński, Linklaters C. Wiśniewski i Wspólnicy
    Piotr Skurzyński
    Piotr Skurzyński

    • Zarządzanie kategoriami produktów
    • Pobieranie tzw. opłat za dostęp
    • Różnice w traktowaniu opłat za dostęp w prawie konkurencji i ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

  • -

    Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów

Pobierz program:
W celu pobrania pliku pdf prosimy o pozostawienie danych kontaktowych.
*
*
*
*
*
Miejsce
Warszawa | Hotel Mercure GRAND
ul. Krucza 28
Kontakt bezpośredni